2011-10-10

Tack försäkringskassan!

Jag har just fått muntligt bekräftat att jag kommer få igenom min och chefens önskan om att jag får halvtid havandeskapspenning. Från och med 25 november kommer jag jobba halvtid, men bara administrativt och inte alls som sjuksköteska. Tanken är att jag ska göra en ganska stor förändring och sortering av journaler och lägga upp ett helt nytt system för vår lokala arkivering. Det blir tokigt skoj eftersom jag har en släng av OCD vad gäller ordning och reda.

Sedan återstår att se hur länge jag tänker jobba innan jag väljer att börja ta ut föräldradagar.

Hurra!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Wow - grattis! Måste vara otroligt skönt att få det OKat. Själv är jag i valet och kvalet hur länge jag ska stå ut på kontoret, just nu lutar det åt att gå ner på halvtid efter jul, sen försöka jobba till en vecka innan födsel... Men sen återstår ju att se hur man mår också, det är ju en bit dit! ;)

Malin sa...

Sv: Tack så jättemycket för din söta kommentar!!

Vad skönt att du fick igenom halv havandeskap!