2011-12-20

Bättre planering!

Jag börjar bli klar med allt pappersarbete på jobbet. Det visade sig vara mer att än jag trodde och för varje löst uppgift har det dykt upp typ sju nya. Fast det har passat mig som handen i handsken att få sortera, organisera, märka upp och kanske framför allt att få slänga. Kontoret har blivit bra mycket bättre och vi ska även göra om ett helt förråd, vilket har inneburit att jag har fått IKEA-shoppa på arbetstid. Journalerna är nu under struktur och ordning och allt är lätt att hitta.
Jag har ju inte behövt säga till i särskilt god tid när jag vill gå, eftersom jag inte varit inräknad i den vanliga bemanningen. Jag har funderat en hel del om hur länge jag ska hålla på, men då sömnen börjar bli något sämre (långt ifrån dålig dock) så bestämde jag mig för att sluta jobba från andra januari. Några veckors nesting, vilja och lugn.
Idag insåg jag att jag hade mer komp än jag trott att plocka ut, så jag la in förfrågan om att vara kompledig nästa vecka. Det innebär att jag jobbar sista dagen på torsdag. Om jag får det beviljat. Vilket jag borde.
Två arbetsdagar kvar. Och jag och Andreas får julledigt ihop.

1 kommentar:

Alfva sa...

Jag blir genast avundsjuk! Och då har jag ändå förkortat till den 13:e istället för 20:e. Och vad skulle jag göra hemma? Jo, just - sova! Underbart!