2012-01-27

Lillebror.

Strax före 04 imorse kom vår inte så lilla lillebror. Tillväxtkontrollerna visade sig ha visat cirka ett kilo fel och det är ju inte illa pinkat på en liten bebis. Istället för en medelsvenssonbebis så kom det ut en dunderklump på 4590 g och 53 cm. Måste ju säga att jag är glad att jag inte visste om det, för i så fall hade jag nog inte vågat krysta. Allt gick hur som helst komplikationsfritt och med endast lustgas som smärtis, och en utförligare förlossningsberättelse kommer senare.

Något namn har vi inte kommit på än, vi har ärligt talat ingen aning om vad han ska heta. Det vi däremot vet att han har lungkapacitet utan dess like, herregud vilka röstresurser!

Så här lycklig blir jag när jag får lustgas.

Vår knubbsäl.

Nu är vi på patienthotellet på Danderyds sjukhus och vi kommer stanna till imorgon. Saknar Lova som tuuusan, men känns skönt att få vila ut en skvätt (Varför ska de envisas med att födas på natten?). Hon hade förresten kramat på bilden på lillebror som vi skickade till mina föräldrar. 
Efter läkarbesök och sådant imorgon åker vi hem. Som pricken över i:et så känns det rätt trevligt att få hotellfrukost före hemfärd.

Tusen tack för alla gratulationer och hälsningar!

9 kommentarer:

Marie sa...

Åh vilken fin bebis ni har skapat. Jättegrattis till er alla tre! :)

josefine sa...

Njut av livets mirakel/ jossan

Sara sa...

Jätte stort grattis till guldklimpen :-) precis lika stor som min son var då han föddes för snart 1år sen. Än en gång jätte grattis til dig och hela familjen

Helena sa...

Gratulerar till ett fint gossebarn! Lova kommer att bli helt förtjust :)

Madelene, mamma till två :) sa...

Då är vi på samma ställe. Fick vår andra lillkille i natt 00.57 endast 4 timmar efter vattenavgång. Ska bli roligt att läsa din förlossningsberättelse och höra hur det gick för dig!
Vist är det skönt med patienthotel men vi struntade i kycklingen till middag och köpte sushi istället :)

Grattis till er söta kille!
/ Madelene

http://hannaskrypin.se sa...

Stort grattis!

Liw sa...

Hur sjutton kan du se så fräsch ut? Fusk!

Fifi sa...

Vilken liten söt!

#PappaNollKoll sa...

Supergrattis! Skönt att allt gått så bra som det gjort :)